Infotech
A Facebook az új cigi, egyre több tech-guru látja így
A tartalom-fogyasztás addiktív és káros is lehet.
Egyre több tech-es szakember foglal állást amellett, hogy a Facebookozás olyan, mintha dohányoznánk. A társadalom egésze szenved kárt a közösségi felület túlzásba vitt használatával; pontosan úgy, ahogyan a cigaretta árt a szervezetnek.
View this post on Instagram
Egy éve Marc Benioff már pedzegette, hogy milyen mértékű roncsolást végezhet a megállíthatatlan Zuckerberg-birodalom, ám a Salesforce vezére azóta is kénytelen hangsúlyozni álláspontját.
A Facebook az új cigi. Ugyanis függővé válsz, ráadásul nem is tesz jót neked.
Benioff nézetét többen is osztották január 23-án, a davosi World Economic Forum éves találkozóján. Roger McNamee, aki maga is részt vett a népszerű kék oldal fejlesztésében, részben felelősnek érzi magát a kialakult helyzetért:
Közegészségügyi szempontból igazat kell, hogy adjak Benioffnak.
Jim Steyer főleg a gyerekek miatt aggódik. A san fransisco-i Common Sense Media nevű, nonprofit szervezet alapítója a közösségi oldal kiskorúakra gyakorolt erős hatását hangsúlyozta:
A cigis hasonlat telitalálat, ezt mindenki érti. Világméretű párbeszédre volna szükség, és józan szabályozásra.
Steyer szerint a társadalom mostanra meglátta, hogy
a király meztelen.
A három férfi és számos támogatójuk már célkeresztbe vette az Amazont és a Google-t is, hogy a gigászokat megpróbálják féken tartani.
Az utóbbi szakember a múlt héten Brüsszelben járt, hogy a Europe’s General Data Protection Regulation kapcsán folytasson tárgyalásokat. Mostanság egymást érik az adat-botrányok – ez alkalmas pillanat lehet az óriások térdre kényszerítésére, akik az önszabályozásra szemmel láthatóan képtelenek – véli a Daily Dot.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.