Vállalatok

Nőnapra jön a Johnnie Walker csajos változata, a Jane Walker

  • Szerző:nuus
  • 2018.02.28 | 13:42

A skót whiskeycég hölgyek kedvében járó lépése egyelőre vegyes fogadtatást kapott.

Skótviszki-kortyolók, ismerjétek meg Jane Walkert! A cilinderes férfi nyomába eredt most egy nő, akin szintén látjuk az ominózus kalapot: a Diageo merészet lépett, egy szép gesztust téve a hölgyek felé.

Hétfőn jelentette be a fekete címkés szeszes ital gyártója, hogy jövő hónapban egy új, nőies logóval is a piacra lép:

A post shared by Phylicia Osei (@phyl_osei) on

Egy közel kétszáz éve fennálló márka büszkén teszi meg ezt az előremutató lépést: bemutatja Jane Walkert, mint a haladás melletti elköteleződés szimbólumát.

áll a cég közleményében. A nemzetközi nőnapra, illetve az amerikai Nők Történelmi Hónapjára időzített megjelenésű, különleges palackok 34 dollárba (8600 forint) fognak kerülni.

A post shared by Lisa (@lizoug99) on

Nem ez az első, és vélhetően nem is az utolsó eset, hogy egy jól ismert márkát nőiesítsenek: múlt hónapban a country-sztár, Reba McEntire ugrott be, hogy helyettesítse a KFC ikonikus férfiarcát, Harland Sanders ezredest:

A post shared by Tasha (@hollandtasha) on

A legtöbben helyeslik a Diageo húzását, de bíráló hangok is megjelentek szép számmal: leereszkedőnek, sőt, cinikusnak tartják Jane megjelenését:

Ahhoz, hogy olyan nagyon egyenlőek legyünk, egy KÜLÖNLEGES üvegre van szükség. Hogyan lehetnek ennyire ostobák az emberek?

tweetelte Ashley K. Wilt.

Diana Pardo kommunikációs tanácsadó sem ebben látja a nemi egyenlőség megtestesülését:

Marketingstratégiának tűnik inkább, ami az eladások növelését célozza.

És ezen a helyzeten sajnos a hivatalos körítés sem segített:

A skót viszki a hölgyek számára riasztó kategóriának tűnhetett eddig. Ezért izgalmas lehetőséget ajánlunk számukra: meghívjuk most a nőket, hogy csatlakozzanak a brandhez.

fogalmazza meg Stephanie Jacoby, a cég női alelnöke.

A post shared by Itz Chennai (@itzchennai_) on

Jennifer Massont sem győzte meg a változás:

Nem vagyok feminista, de ahhoz nem kell egy nőt tenni az üvegre, hogy eldöntsem, igyak-e az italból, vagy sem.

Van, akit szerint máris túl lett tolva pár reakció. Agamoni Ghosh így látja:

Eddig az volt a baj, hogy túl pasisak a logók. Most meg, amikor végre kijön valami olyasmi, mint a Jane Walker, az a baj, hogy miért is küszködnek egyáltalán ezen.

Ráadásul a cég bejelentette, hogy minden egyes, eladott nőalakos üveg árából egy dollár olyan szervezeteket illet majd, amelyek a nők ügyeiért küzdenek. Az erre szánt keret 250 ezer dollár – közli a Money CNN.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
CNN Money
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
A következő cikkek betöltése folyamatban...