TV

A Facebook-Apple-Google triumvirátus mellett a Netflix és az Amazon hozta el a tévézés új korszakát

  • Szerző:nuus
  • 2017.09.05 | 06:46

Néhány évvel ezelőtt még mindenki úgy látta, hogy a Szilícium-völgy és Hollywood teljesen ellentétes oldalon áll. Hollywood a menő: a művészetet, a filmezést és a szórakoztatást képviseli, míg a Szilícium-völgy a geekek és fura nördök felségterülete volt.

#watchingtv #couplegoals #couple #nowadays #instalove #instagram #love #beautyful #futbol ❤??

Koni❤Lina? (@koni.lina.rexhaj) által megosztott bejegyzés,

Ezek a nézetek mára elég idejétmúlt sztereotípiává váltak – főleg, ha megnézzük, hogy a legnagyobb netes cégek, az Apple, a Google és a Facebook is milliárdos befektetésekkel vannak jelen a szórakoztatóiparban és a mozgóképes, videós piacon.

A pénz beszél: ez a három tech óriáscég (és vegyük még hozzá az Amazont) mára a leggazdagabb cégekké váltak, mert sikeresen éreztek rá arra, hogy milyen szórakoztató tartalmakra és eszközökre vágynak az emberek. Mindeközben a nyolcvanmillió előfizetővel dolgozó Netflix is szép csendesen a legsikeresebb szórakoztatóipari tartalomgyártóvá vált, rájuk a Disney is alkudozott, és akkor még nem beszéltünk az itthon kevéssé ismert Huluról, az egyik első stream, és on demand filmes szolgáltatóról .

Ez már a harmadik tévés korszak

Jelenleg éppen a mozgóképes szórakozásnak, vagyis a tévézésnek a harmadik korszakát éljük. Az első időszak ugye a hatvanas évekkel kezdődött, amikor csak néhány tévécsatorna volt, földfelszíni sugárzással és max. 3 adóval. Azért ebben nem volt sok köszönet, és ma már inkább szomorú nosztalgiával tekint rá vissza a tévénéző.

A második érát a műholdas és a kábeles tévécsatornák hozták el. A kábeles rendszer Amerikában a hetvenes évek közepétől, itthon a kilencvenes évektől paradicsomi korszak volt, rengeteg lehetőséget kínált a tévéfüggőknek. Többszáz csatorna volt fogható, elindultak a fizetős és kódolt adók (például HBO), és egyre szélesebb lett a műsorkínálat. Ez a sok csatorna indította el a jobbnál-jobb sorozatokat szép lassan, mert akár kis rétegeknek is hatékonyan és gazdaságilag is sikeresen sugározhatóak voltak olyan történetek, amiket a nagy országos adókon például a fekete humor vagy a sok szex miatt nem mutattak volna be.

Aztán a kétezertízes évekkel a tévézés megérkezett az internetre – és ma már az a fogalom, hogy tévénézés időszámítás előtti tevékenységnek számít. Hiszen ma már teljesen rugalmas ez a szórakozás is, és egyáltalán nincs helyhez és időhöz kötve, köszönhetően a Video on Demand szolgáltatásnak (amikor filmeket, sorozatokat, vagy egyéb tévéadásokat lehet egy központi adatbankból lejátszani, igény szerinti időben).

A tech cégek megeszik a tévéadókat

A nagy tech cégek mára mind saját tévével rendelkeznek, idén augusztusban pedig a Facebook is elindította saját videós gyűjtőoldalát, és hamarosan érkezik a Facebook TV is, ahol kifejezetten a közösségi oldalra gyártott tartalmak lesznek. Az persze kérdés, hogy ki fog a Facebookon tévéműsorokat nézni, amikor már így is rengeteg lehetőség van sorozatokat és filmeket nézni online és legálisan.

via GIPHY

A médiaipar egyik legbefolyásosabb szereplőjévé kinövő Netflix pedig néhány hete bejelentette, hogy jövőre már 7 milliárd dollárt szán filmekre és sorozatokra, szóval ne figyelj arra, hogy tévékészüléken nézed vagy monitoron esetleg mobilon, csak a képernyő számít, és láthatod, hogy tényleg nem túlzás azt állítani, hogy a tévézés aranykorában járunk éppen.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Sztárok
Shakira megrázó bejelentést tett
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 30.