Deluxe

Öveket becsatolni, gatyát felkötni: ez mindenidők legdrágább autója

  • Szerző:nuus
  • 2022.05.14 | 12:18

Egy ultra ritka Mercedes-Benz versenyautó állítólag a Ferrari 250 GTO-t lenyomva a valaha eladott legdrágább autó lett, 142 millió dollárért.

A legendás Ferrari 250 GTO hosszú évek óta talán először megdöntötte a valaha eladott legdrágább autó címét, ha hinni lehet a Hagerty új jelentésének. A Mercedes-Benz állítólag egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR-t adott el egy magánárverésen elképesztő 142 millió dolláros áron.

A Hagertyvel beszélő bennfentesek szerint a rekordot jelentő eladást a Mercedes-Benz szervezte. A világ legnevesebb és leggazdagabb gyűjtőinek egy válogatott csoportját hívta meg, akiket május 6-án magánrepülőgépen repültek oda. A jelentések szerint a gyűjtőket szigorú ellenőrzésnek vetették alá, és csak azok licitálhattak, akik vállalták, hogy nem adják tovább a versenyautót, és ugyanolyan szeretettel és gondossággal ápolják, mint a gyártó.

Bár a német márka hivatalosan még nem erősítette meg az eladást, úgy vélik, hogy a 300 SLR Uhlenhaut kupét bocsátották árverésre. Arról a gyűjtőről sincs információ, aki a hatalmas összeget kifizette, hogy hazavihesse a Mercedes-Benz egyik legjelentősebb versenyautóját.

Mitől olyan különleges az 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR ?

Az árverésre bocsátott versenyautó abból a korszakból származik, amikor a Mercedes-Benz volt a legdominánsabb gyártó az autóversenyzésben. A W196 a Mercedes-Benz minden idők egyik legsikeresebb járműve. A német autógyártó kilenc utcai változatot épített a versenyautóból, amelyek között két sirályszárnyas ajtós keménytetős, Uhlenhaut-kupéként ismert változat is volt.

Nevét tervezőjéről, Rudolph Uhlenhautról kapta, aki az 1950-es években naponta vezette az egyiket.

Mindkét autót versenyzésre szánták, de a Mercedes-Benz 1956-ban kénytelen volt 30 évre szünetet tartani, miután 1955-ben a legsúlyosabb autóverseny-balesetbe keveredett, amely 84 néző halálát okozta.

A szerencsétlen baleset miatt a két Uhlenhaut kupé soha nem indult versenyeken. Így ezek lettek az utolsó versenyautók, amelyeket a vállalat közvetlenül gyártott a klasszikus korszakban.

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló