Autó

Elképesztő váltás előtt a Volkswagen – íme a tervek!

  • Szerző:nuus
  • 2021.07.14 | 09:48

Brutál visszaesést jósol a VW a belső égésű motoroknak, de tíz év múlva ők már nem abból fognak élni.

2030-ra fele részben már elektromos meghajtású járműveket ad el újonnan a Volkswagen csoport (VW) – kedden bemutatott stratégiája szerint. A New Auto terv szerint 2030-ra “alapvetően átalakul a mobilitás világa”. Az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó. Emiatt a VW is átalakul, autógyártó cégből

a világpiac első számú “szoftver vezérelt mobilitási szolgáltatója”

lesz. A VW számára a belső égésű motoros autók (ICE) helyett előbb az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), majd a szoftverek és szolgáltatások termelte bevétel lesz a mérvadó – az autonóm vezetési technológia fejlődésének függvényében. A cég számításai szerint az ICE-piac a következő tíz évben több mint ötödével csökken, miközben az elektromos autók értékesítése gyorsan nőni fog. A

vezető technológia az elektromos meghajtás lesz.

A szoftverekből szerzett bevétel 2030-re 1,2 ezermilliárd euróra nő. Ez addigra a belső égésű és az elektromos hajtású kocsik mellett a teljes mobilitási piac mintegy egyharmadát teszi ki. Eközben a teljes mobilitási piac a 2021-es, nagyjából kétezer milliárd euróról ötezer milliárd euróra nő – legalább is a VW új stratégiája szerint. Summázatuk szerint tehát “az autózás fényes jövő előtt áll”. A VW 2021 és 2025 közt 73 milliárd euróért fejleszti az új technológiáit. Miközben az ICE-piacra egyre kevesebb modell és –motorváltozat kerül, 2025-re ötödrészt, 2030-ra pedig felerészben elektromos hajtású gyártmányokat kínálnak majd.

A gyártásból fokozatosan kivezetik a különböző platformokat.

Megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB). Ehelyett egységes architektúrát fejlesztenek a teljes termékportfólió számára. 2026-tól minden elektromos modell egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre épül. Így megjelenik az VW járműveinek új nemzedéke, ami “teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható lesz”.

A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik,

hogy CARIAD nevű vállalatuk egységes operációs rendszert alakítson ki a konszernhez tartozó valamennyi jármű számára. Számításaik szerint 2030-ban világszerte negyvenmillió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy “az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést”.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Színház
Kirúgják Udvaros Dorottyát?
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 09.