Sorozatok

Ez az, amiért érdemes nézni a Korona friss évadát

  • Szerző:nuus
  • 2020.11.20 | 15:48

A Korona alapvetően az a fajta sorozat, amit az ember azért kezd nézni, mert közben mást is lehet csinálni: a cselekmény akkor is érthető marad, ha pár képkockáról lemaradunk, mert épp mosogatunk vagy tetőt fúrunk - emellett a 20. századi történelem és politika iránti vonzalom is sokat nyom a latba. Nézzük tehát, ezeken kívül miért éri még nézni a Crown negyedik évadát.

Jók az új karakterek és kapcsolati dinamikáik ábrázolása

A Margaret Thatchert alakító Gillian “Az Igazság Odaát Van” Anderson zseniális: a mozdulatok, a hanghordozás, az akcentus, a mimika, mind-mind a britek legendás miniszterelnökét idézi. Erzsébet és Thatcher asszony kapcsolata különösen nagy hangsúlyt kap, kezdve onnan, hogy “Még csak az kell, hogy az országot két asszony irányítsa” egészen Thatcher párton belüli belharc miatti bukásáig, ami után Erzsébet kitüntette Thatchert, korábbi konfliktusaik ellenére. Remek választás Emma Corrin is Diana hercegnő szerepére: a félszeg, bizonytalan, étkezési zavarral küzdő naiv fiatal lány ábrázolása egyáltalán nem idealisztikus, Károly pedig nem bántalmazó, hanem maga is áldozat, aki nem vehette nőül azt, akire vágyott (Camillát), és ezért szenved.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Crown (@thecrownnetflix) által megosztott bejegyzés

A kor politikai eseményeinek és közhangulatának bemutatása elég precíz

Megjelenik a falklandi konfliktus, a növekvő munkanélküliség, az apartheid dél-afrikai bukása, a britek szerepe a nemzetközösség államaiban, egyszóval a 70-es, 80-as évek politikai hangulata és a mögötte húzódó motivációk is. Az utóbbit még egy közember szemszögén is láthatjuk, amikor is a királynőhöz betörő kisember, Fagan sztorija előkerül: a valóságban a fickót pár perc után kidobták, de a sorozatban emelkedett hangulatú politizálásra is sor kerül a meglepett Erzsébettel.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Crown (@thecrownnetflix) által megosztott bejegyzés

Izgalmas betekintés a kulisszák mögé

A Korona négy évadának egyik legérdekesebb tanulsága talán a “szegény gazdagok”: az, hogy a királyi család tagjaiként mennyire szűk mozgástere van az egyénnek, az egyéniségnek, az egyéni döntéseknek. Erzsébet húga, Margit nem mehetett feleségül elvált szerelméhez, ahogyan Károlynak is ezért kellett (hosszú időre) lemondani Camilláról, de a közéleti szerepvállalásuk, munkájuk is korlátozott: Fülöpnek fel kellett adnia a repüléssel kapcsolatos ambícióit, Margitnak imádott feladatairól kellett lemondania, mert a királynő legkisebb fia nagykorúvá érve elé került rangban, öröklési sorrendben. Persze ennél kisebb dolgokban sincs sok mozgástere még az uralkodónak sem: Erzsébet még azt sem választhatja meg, ki a személyi titkára, mert a Palotában mindent a rang és a hagyomány határoz meg. Ennek a világnak az írott és íratlan szabályait gyönyörűen bemutatja a sorozat, ami a kívülállók számára lebilincselően érdekes.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Crown (@thecrownnetflix) által megosztott bejegyzés

A Netflix Korona sorozatának új évada november 15-én jött ki.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló